Nya L300 for MenNya L300 for Men2014-09-29 14:32:00

Förbered huden inför vintern med nya L300 for Men

Nya L300 for Men möter vintern med nytt innehåll i produkterna och nya förpackningar, med fokus på kvalitet och effekt. L300 for Men är dokumenterat effektiv hudvård för både ansikte och kropp. Exklusivt på apotek.

Vintern står för dörren med kallare luft utomhus och mer tid inomhus där luften ofta är torr. Den torrhet som kylan för med sig till huden brukar göra att man känner sig ofräsch och glåmig i huden .  Nyckeln är att återfukta innan kylan kommer. På så sätt får huden inte lika stor chock. Nya L300 for Men möter det kallare klimatet med nytt innehåll i produkterna och nya förpackningar, med fokus på kvalitet och effekt.

Nya L300 for Men är speciellt anpassat för män och samtliga produkter innehåller aktiva fuktighetsbevarande ämnen. Genom att använda ingredienser som redan finns i huden;  som mjölksyra, karbamid, salt och betain är produkterna framtagna för att verka med hudens naturliga processer. Resultatet är dokumenterat effektiva och säkra produkter i harmoni med den manliga huden, utan parabener eller mineraloljor.

Nya L300 for Men - nytt och förbättrat innehåll

Daily Face Cream – En fräscht återfuktande dagcreme som snabbt absorberas och balanserar den lite fetare huden. Vårdande och effektiv med smidig airless pump. Helt ny produkt i serien. Fri från mineralolja.

After Shave Balm – L300 After Shave Balm har en ny mjuk och återfuktande formulering. Svalkande, drar samman huden och gör den mjuk efter rakning. Passar även känsligt hud. Fri från mineralolja. Oparfymerad.

Antiperspirant Deodorant – Ny formulering som effektivt motverkar fukt, är snabbtorkande och långtidsverkande mot lukt i upp till 48 timmar.

Refreshing Shower & Shampoo – En återfuktande duschkräm och schampo som ger en fräsch och ren känsla. Nya Shower & Shampoo är mildare, löddrar bättre och har fått en mer praktisk förpackning. Fri från mineralolja.

Daily Face Wash – Effektivt rengörande och återfuktande tvättgel som rengör på djupet. Behåller samma effektiva formulering som tidigare.  Fri från mineralolja.

Moisturising Shaving Gel – Skyddande och återfuktande rakgel med krämigt skum för nära och skonsam rakning. Behåller samma effektiva formulering som tidigare. Oparfymerad.

För högupplösta bilder besök: http://story.tatchitimages.com/

Inlogg: Press, Lösen: Press

Presskontakt: Therese Gyllenberg, Story Relations, tel: 070 - 941 96 60, e-post: therese.gyllenberg@storyrelations.com

För varumärkesfrågor kontakta Susanne Edenby, Cederroth AB tel 08-590 963 48, e-post: susanne.edenby@cederroth.com