Chocolate Chip & Peanut Butter barChocolate Chip & Peanut Butter bar2015-01-14 15:15:00

Laktosfri nyhet från Allévo!

Efter succélanseringen av Allévos första laktosfria bar – Chocolate, Almond & Seasalt – lanserar nu Allévo ännu en laktosfri bar: Chocolate Chip & Peanut Butter. Den nya baren är en fullvärdig måltidsersättning med 206 kcal och passar bra som en lättare lunch eller ett mellanmål.

Utbudet av laktosfria produkter har ökat de senaste åren för att tillgodose behoven hos laktosintolleranta och laktoskänsliga personer. Allévos första laktosfria bar har blivit mycket populär och är den bäst säljande baren på Apotek*).

- Vår första bar har tagits emot oerhört positivt av konsumenterna, vilket jag tror beror på dess mycket goda smak samt att den är laktosfri vilket gör den tillgänglig för fler, säger Alexandra Norman, produktansvarig för Allévo. Det känns väldigt roligt att nu kunna utöka sortimentet med ytterligare en laktosfri bar.

Barerna är berikade och innehåller cirka 30 % av dagsbehovet av mineraler och vitaminer. De är en fullvärdig måltidsersättning**) och ger konsumenten full kontroll över sitt kaloriintag. Innehållet av protein och kostfiber bidrar till en skön mättnadskänsla.

- Allévo har som utgångspunkt att det ska vara gott att gå ner i vikt och därför lägger vi mycket fokus och energi på smak under produktutvecklingen, berättar Alexandra Norman. Vi är dessutom ett nordiskt lokalt varumärke vilket gör att vi produkt-utvecklar helt och hållet för de nordiska konsumenternas preferenser och behov.

Jordnötssmör, som många förknippar med USA, har också blivit populärt i Sverige hos framför allt hälsomedvetna tack vare dess höga innehåll av fibrer, protein och antioxidanter samt dess mättande effekt.

Den nya laktosfria Chocolate Chip & Peanut Butter är den senaste smaken som adderas till sortimentet. Totalt finns nu nio olika barer från Allévo. De laktosfria produkterna har samma pris som övriga barer.

Allévo Chocolate Chip & Peanut Butter finns i handeln från februari.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fakta: Chocolate Chip & Peanut Butter bar: Vikt: 56 g. Kcal: 206.  Laktosfri. Cirkapris i butik: 17-20 kronor. Finns på ICA, Apoteket AB, Hjärtat, Lloyds, Apoteksgruppen, Cura samt hälsofackhandeln.

*) Nielsen Scantrack, T. Viktkontroll, T. Apotek, RHÅ, vecka 40 2014

**) Allévo Weight Control Barer är fullvärdiga måltidsersättningar. Måltidsersättningar måste innehålla minst 200 kcal per portion och skall uppfylla de näringsmässiga krav som ställs på mängden vitaminer och mineraler (minst 30 % av Livsmedelsverkets angivna referensvärden för vitaminer och mineraler).

För ytterligare information: Alexandra Norman, Nordic Brand Manager, Cederroth
E-mail: alexandra.norman@cederroth.com . Webb: www.allevo.nu eller www.cederroth.com. Telefon: +46 (0)8 590 964 36.