HTH Skin RepairHTH Skin Repair2015-03-23 16:12:00

HTH Skin Repair stärker och normaliserar hudens barriärfunktion

HTH Skin Repair är en ny effektiv specialkräm utvecklad särskilt förden känsliga och extra torra huden. Den noggrant testade krämen både stärker och normaliserar hudens barriärfunktion och den passar hela familjen.

HTH Skin Repair är utvecklad speciellt för den mycket torra och känsliga huden. Den kliniskt testade krämen passar även problemhud och extra utsatta hudområden. Skin Repair innehåller hudens egna fuktighetsbevarande ämnen, ett avancerat barriärstärkande komplex och noga utvalda oljor. Denna effektiva kombination både stärker och normaliserar hudens barriärfunktion och ger huden såväl fukt som fett. Krämen är lätt att applicera, absorberas snabbt och den oparfymerade produkten passar hela familjen.

Utöver de kliniska effekttesterna har Cederroth genomfört ett konsumenttest med 87 skandinaviska kvinnor där majoriteten har torr hud och i många fall även känslig hud. Kvinnorna brukar vanligtvis köpa sina hudvårdsprodukter på apotek. De testade HTH Skin Repair under 7-10 dagar och utfallet var mycket positivt:

• 89% är positiva eller mycket positiva till produkten efter användning
  • 82% upplever att produktens effekt är bra eller mycket bra efter användning

HTH Skin Repair lanserades i Norge hösten 2014 och blev snabbt en favorit hos norska konsumenter. Redan efter tre månader blev HTH Skin Repair den fjärde bäst sålda krämen i norska dagligvaruhandeln. Nu lanserar vi den effektiva och sköna krämen på svenska apotek.

HTH Skin Repair Cream finns att köpa på Apoteket Hjärtat , Apoteksgruppen och Apotea. Rekommenderat konsumentpris är 55 kronor.

Om HTH

HTH baseras på en medicinsk upptäckt gjord av den framstående dermatologen och professorn Gunnar Swanbeck tillsammans med Pharmacia. Swanbeck upptäckte att torr hud har brist på ämnen som karbamid, mjölksyra och salt, ingredienser som huden normalt producerar för att behålla sin fuktbalans. Utifrån denna upptäckt utvecklades HTH. Den första HTH-produkten lanserades 1970 och blev en omedelbar succé. HTH står för ”Hjälper Torr Hud”.

Läs mer om HTH under fliken Varumärken

För varumärkesfrågor kontakta Maria Jarl, Cederroth AB tel: 08-590 964 65, e-post: maria.jarl@cederroth.com