L300 Bright and FirmL300 Bright and Firm2015-01-16 14:03:00

Jämnare och slätare hud med nya L300 Bright & Firm

Nu lanserar apoteksvarumärket L300 sin mest avancerade produktserie hittills – L300 Bright & Firm, som minskar och förebygger hyperpigmentering samt ger huden ökad elasticitet. Resultatet är en vacker återfuktad hud med jämnare hudton, ökad fasthet och strålande lyster. Säljs exklusivt på apotek.

Hyperpigmentering uppstår när hudens pigment melanin överproduceras, vilket kan orsaka mörka fläckar och en ojämn hudton. Detta är ett problem som kan uppstå på grund av ålder, solexponering eller hormonförändringar vid t.ex. graviditet.

Nu lanserar L300 en helt ny hudvårdsserie som innehåller aktiva tetrapeptider som förebygger hyperpigmentering och minskar synligheten av pigmentfläckar. Produkterna innehåller även t.ex. hyaluronsyra som förbättrar hudens barriärfunktion och elasticitet samt ökar hudens naturliga återfuktning, både på kort och lång sikt. Huden får mer lyster, en jämnare hudton, känns fastare och slätare redan efter 4 veckors användning.

I nya serien Bright & Firm ingår:

Day Cream - En fuktgivande dagcreme som minskar pigmentfläckar och förebygger hyperpigmentering. Innehåller SPF 15.

Night Cream - En vårdande nattcreme som innehåller en hög koncentration aktiva tetrapeptider som synligt minskar pigmentfläckar och förebygger hyperpigmentering för en jämn hudton.

Eye Cream - Innehåller ljusreflekterande ämnen som dämpar mörka ringar under ögonen och gör hudens ålderstecken mindre synliga.

Samtliga produkter är dermatologiskt testade och fria från parabener och mineraloljor.

Hudvårdsserien finns tillgänglig på Apotek från vecka 9.

Om L300
L300 är apoteksvarumärket som ger hög effekt och en skön känsla på huden, till ett pris som passar alla plånböcker. Innehållet i L300s produkter är noggrant utvalt och består av ingredienser som finns naturligt i huden för att hålla sig mjuk och spänstig. Resultatet är dokumenterat effektiva och säkra produkter i harmoni med din hud. L300s produkter innehåller varken parabener eller mineraloljor och basen i sortimentet är parfymfritt.

För högupplösta bilder besök: http://story.tatchitimages.com/ Inlogg: press, lösen: press

Presskontakt: Therese Gyllenberg, Story Relations, tel: 070 - 941 96 60, e-post: therese.gyllenberg@storyrelations.com

För varumärkesfrågor kontakta Susanne Edenby, Cederroth AB tel: 08-590 963 48, e-post: susanne.edenby@cederroth.com